Програма виховної роботи «Шлях
до успіху»
Для учнів 1-11класів
Автори:Бролінська Валентина Іванівна,
заступник директора з виховної
роботи
Остап’юк Зоя Анатоліївна,
педагог-організатор
Пояснювальна
записка
Є тисячі доріг, мільйон вузьких
стежинок. Є тисячі шляхів, але один лиш мій.
В.Симоненко
Хто з нас з самого дитинства
не мріє досягти вершин у своєму житті,
стати успішною людиною, яку знають, поважають, люблять, до якої звертаються і в
радості, і в горі. Шлях до успіху для багатьох починається саме у школі. Школа
– це перший суспільний (соціальний) досвід людини. Кожен день діти йдуть до
школи своїми малими стежками, які тут складаються у один широкий шлях до
майбутнього, до успіху.
Дуже важливо на цьому шляху не загубитися серед
інших, не втратити свою індивідуальність, а навпаки, стати неповторною багатою
особистістю, зустріти справжніх друзів, навчитися спілкуванню з ровесниками і
старшими людьми, перейняти досвід мудрих.
Класний колектив – це перший досвід співпраці і
взаємодії, самостійного спілкування, перша спроба себе як лідера, організатора
справи, вперше взята на себе відповідальність за свою роботу і роботу свого
колективу. Вплив колективу на дитину дуже важлива складова її виховання та
формування її як особистості. Щоб вирости впевненою і успішною людиною, дитина
повинна почуватися успішною, потрібною вже у своєму першому колективі. Саме це
сприятиме її зростанню, самореалізації, успіху.
На шляху до успіху з дитиною завжди поряд родина,
найближчі і найдорожчі люди. Потрібно навчитися розуміти, поважати старших,
знаходити з ними спільну мову в різних ситуаціях, вміти пояснити свою думку і,
в той же час, зберегти все найкраще, чим багата родина.
Найвищих вершин досягають розумні, творчі люди,
тому важливо на своєму шляху не пройти мимо скарбниці знань, а почерпнути з неї
якнайбільше, потрібно не лінуватися, кожну мить використовувати для самоосвіти
і самовдосконалення. А багатій знаннями людині завжди є що сказати іншим, тому
вона прагне до творчості, до самореалізації.
Стежинки кожної дитині пролягають через рідне
селище, рідну природу, вони переплітаються з шляхами односельців, громадян
нашої країни. Потрібно навчитися відчувати себе частинкою оточуючого середовища
– природи, громади, країни. Тоді можливо досягнути гармонії в своєму житті, а
гармонія – це і є успіх.
Саме для організації виховного процесу, метою
якого є створення сприятливого середовища для виховання і зростання дитини,
створена програма виховної роботи «Шлях до успіху».
Мета програми: виховання гармонійно розвиненої особистості,
здатної досягнути значного успіху у житті.
Завдання:
·
створити
умови для самореалізації особистості, утвердження принципів загальнолюдської
моралі, сприятливий мікроклімат у класному колективі;
·
формувати
уміння співіснувати з іншими членами колективу,внутрішню потребу у пізнанні навколишнього
світу;
·
сприяти
засвоєнню дітьми позитивних цінностей сучасної сім’ї, виховувати повагу до
родинних цінностей;
·
розвивати
творчі та комунікативні здібності вихованців.
Вихідними принципами педагогічної
діяльності в реалізації програми мають бути: системність, доступність,
конкретність, оптимальність, актуальність, врахування вікових та індивідуальних
особливостей учнів, самостійність, самоаналіз, особистісно-зорієнтований,
діяльнісний та компетентнісний підходи до організації виховного процесу,
співпраця сім’ї та школи у вихованні.
Робота
за даною програмою передбачає залучення учнів до різноманітних видів
діяльності: проектної, творчої, пізнавальної, дослідницько-пошукової,
організаторської, трудової, фізкультурно-оздоровчої.
Основними
формами роботи є: рольові, ділові ігри, тестування, анкетування,
психологічні практикуми, тренінгові заняття, колективні творчі справи,
колективне спілкування, проекти, екскурсії, презентації, ігрові програми,
години спілкування.
Очікувані результати програми:
·
знання та
усвідомлення учнем своїх сильних і слабких сторін, особистісне зростання
кожного вихованця, уміння самовдосконалюватися, самостверджуватися,
самовиховуватися і
самореалізуватися;
·
усвідомлення
учнем ідеалів сім’ї, родини, включення у спільну з дорослими діяльність;
·
засвоєння вихованцем своїх прав та обов’язків,
осмислення власної ролі у діяльності класного колективу, уміння планувати,
організовувати і виконувати роботу;
·
тісна
співпраця, взаєморозуміння та дружба у класному колективі;
·
досягнення
гармонізації відносин між дитиною, соціумом та довкіллям.
Структура
програми: програма « Шлях до
успіху» розрахована на організацію виховного процесу з учнями 1-11 класів. Вона
складається з розділів: «Я у цьому світі» - 1-4 класи; «Стань самим собою» - 5-9 класи; «Мій успіх - у моїх руках» - 10-11класи. Кожен розділ
містить основну ідею, кроки реалізації, основні поняття, орієнтовні форми,
тематику та зміст виховних справ для кожної вікової групи, народну мудрість та висловлювання
видатних людей.
Програма містить методичний словник термінів і понять, який тлумачить
основні форми і види виховної роботи, використані у змісті програми; каталог
літератури, що є методичним орієнтиром у досягненні мети виховної програми.
Зміст програми
Стежина «Я - людина»
Крок «Ми тепер –
одна родина » - 1 клас
Кожна людина – це неповторний світ.
Г.Гейне
Не забувай ні на хвилину
Свого призначення, людино.
Радинг
Основна ідея
Особистість, її місце в соціумі. Взаємини
у колективі і сім’ї. Спілкування дітей і
представників старшого покоління як фактор розвитку особистості. Культура
спілкування. Інтереси та захоплення. Духовне зростання особистості.
Самовдосконалення як засіб формування характеру. Цінності життя. Дружба і
взаєморозуміння.
Кроки
реалізації
·
Сприяти розвитку комунікативних умінь, пізнавальної активності учнів,
створенню атмосфери взаєморозуміння та співробітництва в процесі спільної
діяльності та відпочинку.
·
Дбати про духовне зростання особистості школяра.
·
Створювати сприятливе середовище в шкільному колективі для самопізнання,
самоствердження, самореалізації
особистості.
·
Формувати в учнів самоповагу, впевненість у собі, почуття власної гідності,
інтелектуальну культуру, ерудованість.
·
Виховувати почуття обов’язку та відповідальності
доброзичливе ставлення до інших людей.
Основні поняття
Колектив. Дружба. Справжній друг.
Колективна діяльність. Взаємодія. Колективна творча справа. Формування
колективу. Культура спілкування. Спілкування з однолітками. Міжособистісні
стосунки. Конфлікт: причини і його подолання.
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Допомогти дитині зрозуміти і засвоїти свої права та обов’язки, знайти себе у колективі, самовизначитися Забезпечити
пізнання дитиною власного «Я», власних творчих можливостей Сприяти відродженню
духовності як способу формування розвиненої особистості Забезпечити створення
гуманного, розвиваючого середовища життєдіяльності дитини, задоволення різноманітних
потреб та інтересів учнів Створити умови для співтворчості, співпраці та взаємоповаги Сприяти збереженню і
зміцненню фізичного та психічного здоров’я дітей, їх соціального захист |
Ø Презентація «Знайомство» Орієнтовний
зміст: я і моя
сім’я, я і мої друзі, я і моє дозвілля, я і мої захоплення, створення власного портрета «Я тепер школярик» |
Вересень |
Ø Сюжетно-рольова гра «Іду до школи. Яким я буду?» Орієнтовний
зміст: для
чого існують правила поведінки, як впливає поведінка на навчання, обговорення
правил поведінки на уроці та перерві, складання учнівської обіцянки першокласниками |
Жовтень |
|
Ø
Творчий проект « Мій
клас, моя школа – моя родина» Орієнтовний
зміст: складання власних віршів, казок, оповідань на дану
тематику, створення збірки |
Листопад |
|
Ø
Збір класу «Ми тепер не просто діти – ми тепер вже
школярі» Орієнтовний
зміст: започаткування « Літопису класу» |
Грудень |
|
Ø Творча гра «Який я товариш» Орієнтовний зміст: створення
Дерева дружби |
Січень |
|
Ø Аукціон здоров’я «Золоті правила життя» Орієнтовний
зміст: складання «золотих» правил
здорового способу життя |
Лютий |
|
Ø
Конкурс
мальованих фільмів «Моє життя» Орієнтовний
зміст: кадр 1 – день народження;
кадр 2 – перші кроки; кадр 3 – цікаве з дошкільного життя; кадр 4 – перший
раз у перший клас; кадр 5 – моє сьогодення. |
Березень |
|
Ø
Конкурс-виставка
дитячих виробів "Що я вже
вмію робити" Орієнтовний
зміст: бесіда «Чарівний світ захоплень»; виставка творчих робіт; захист робіт; «Те що вмієш – за плечима не носиш» |
Квітень |
|
Ø Колективна
творча справа «Разом нас багато - нас не подолати» Орієнтовний
зміст:
презентація класу, наші таланти, у єдності наша сила, спільні справи, ми
різні, але ми разом. |
Травень |
Стежина «Я - людина»
Крок « Земля, на
якій я живу» - 2 клас
Людина завжди має пам’ятати,
Звідки вона пішла в життя
О.Довженко
Нічого нам дорожчого немає,
Ніж рідний край – на тому світ стоїть
Б.Степанюк
Основна ідея
Важливим на сучасному етапі є передача молодому поколінню
соціального досвіду, багатств духовної культури народу, його соціальної
ментальності, своєрідності світогляду. На цій основі формуються особистісні
риси громадянина-патріота України, що включають в себе національну свідомість,
розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну,
екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і таланту.
Кроки реалізації
·
Виховувати в учнів та батьків патріотичні
почуття, любов до рідної землі, свого народу.
·
Формувати національну самосвідомість.
Основні поняття
Поняття “мала батьківщина”. Бережливе ставлення до
історії свого народу. Історія рідного краю: минуле, сучасне, майбутнє. Люди –
найбільше багатство нашого міста. Зустрічі з людьми незвичайної долі.
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Розвиток
позитивної мотивації до навчання і праці, прагнення хорошими результатами
приносити користь своїй Батьківщині Виховання почуття патріотизму, національної гідності, дбайливого
ставлення до природи Формування національної свідомості та самосвідомості, моральних якостей
особистості, соціальної активності, позитивної мотивації майбутніх громадян
на здоровий спосіб життя. |
Ø
Вернісаж «Край, де ми живемо, Україною зовемо» Орієнтовний зміст: виставка дитячих
малюнків про рідну країну |
Вересень |
Ø
Екскурсія «Знайомимось із рідним краєм» Орієнтовний
зміст:проведення екскурсії, створення путівника селища |
Жовтень |
|
Ø Пошукова робота « Мій родовід» Орієнтовний зміст:складання родовідного дерева |
Листопад |
|
Ø
Творчий проект « До бабусиної скрині» Орієнтовний
зміст: вивчення та створення Скарбниці традицій свого селища |
Грудень |
|
Ø
Аукціон народної творчості « Україна колядує» Орієнтовний
зміст: створення Збірки колядок
і щедрівок своєї сім’ї |
Січень |
|
Ø
Свято-зустріч
«Мої земляки» Орієнтовний зміст: зустріч з трударями-односельчанами, концертна
програма |
Лютий |
|
Ø
Колективна
творча справа «Моя мала батьківщина» Орієнтовний зміст: здійснення пошукової роботи, створення буклету «Видатні односельчани» |
Березень |
|
Ø Огляд - конкурс «Найкраща вулиця селища» Орієнтовний зміст: створення та презентація емблеми своєї вулиці,
підведення підсумків |
Квітень |
|
Ø Колективна
творча справа «Ми українці, і ми цим пишаємося» Орієнтовний
зміст:
презентація класу, наші
вміння, таланти і спільні справи |
Травень |
Стежина «Я - людина»
Крок «Добротою
себе перевір » - 3 клас
Творіть добро, щоб краще було жити,
На те ми люди, щоб добро творити.
В. Капелюх
Хай так просвітлиться світло ваше перед людьми,
Щоб вони побачили ваші добрі діла.
Євангеліє від Іоанна
Основна ідея
Розвиток духовності особистості,
виховання справжнього громадянина є одним із найбільш актуальних. Сучасний
цивілізований світ все більше переконується, що без вирішення цього питання
стає неможливим подальший суспільний розвиток. Поштовхом і основою цього процесу
є, в першу чергу, виховання духовної основи кожної особистості. Неможливо
реалізувати виховні завдання без знання
духовних скарбів нашого народу, адже українці – одна з найдавніших націй на
землі й має багаті народні традиції. В той час, коли відбувається духовне
відродження і становлення нашої держави,
процес виховання свідомого патріота своєї країни повинен будуватися на
принципах гуманізму і демократизму, зорієнтованих на національні та
загальнолюдські цінності й культурні традиції. Адже від ставлення сучасної
молодої людини до надбань історії й культури залежить нині духовне оновлення
нашого суспільства, зміст його ціннісних орієнтацій і майбутнє держави.
Кроки реалізації
·
Виховувати в учнів та їхніх батьків гуманне,
високоморальне, шанобливе ставлення, повагу та чуйність до людей,
товариськість, щирість, доброзичливість, взаєморозуміння у стосунках між
молодшим та старшим поколіннями.
·
Розвивати вміння та навички позитивної поведінки.
·
Формувати культуру поведінки, ціннісне ставлення до членів родини та інших людей.
Основні поняття
Етичні
поняття “людяність”, “милосердя”, “співчуття”, “любов до ближнього”,
“доброчинність”. Народна мораль і етика спілкування. Акції милосердя і
доброчинності.
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Створити умови для формування духовно
багатої, гармонійно розвиненої та творчої особистості вихованця Розвивати у школярів пізнавальні та комунікативні здібності, прагнення бути свідомим громадянином, патріотом України Виховувати почуття національної гідності, відповідальне ставлення до
власного здоров’я, природи рідного
краю |
Ø
Творчий
проект «Людина починається з добра» Орієнтовний
зміст: бесіда «Сім’я – школа
людяності»; читання і обговорення оповідань В.Сухомлинського, В.Осєєвої; що
робити, щоб світ став добрішим, створення колективного панно з Ліхтариків
Доброти |
Вересень |
Ø
Уявна гра-мандрівка до Країни Доброти і Ввічливості Орієнтовний
зміст: правила поведінки в громадських місцях, на вулиці, в транспорті, в
гостях, рольові ігри: "Я збираюся в гості", "Я в громадських
місцях", складання путівника-порадника |
Жовтень |
|
Ø Конкурс малюнків «Сад людяності і щедрості» Орієнтовний зміст: змалювання за допомогою фарб
саду щедрості людської душі і її діянь; вибір кольорів, обґрунтування свого
вибору, створення Альбому щедрості |
Листопад |
|
Ø
Зустріч-спілкування "На гостину до поета" Орієнтовний
зміст: сторінки життя та творчості
місцевих поетів , презентація
їхніх збірок , створення фотобуклета
зустрічі |
Грудень |
|
Ø
Гра «Чарівний стілець» Орієнтовний
зміст: як може стати стілець чарівним, для кожного знайди хороше слово; умій
вибачатись і пробачати; не забувай про «чарівний стілець», роби добро, створення
Словника чарівних слів |
Січень |
|
Ø
Трудовий проект «Нехай панують на землі добро і
справедливість» Орієнтовний зміст: інсценізація української
народної казки «Дідова дочка, бабина дочка», створення Скарбнички добрих
справ (фотозвіт доброчинних справ за
рік) |
Лютий |
|
Ø
Творчий проект «Я – майстер» Орієнтовний
зміст: виставка дитячих виробів з природного матеріалу, паперу, тканини |
Березень |
|
Ø Усний журнал «Як природа загартовує» Орієнтовний зміст: виготовлення книг-розкладок «Природа – мені, а
я – Природі» |
Квітень |
|
Ø Колективна
творча справа «Ми віримо у силу доброти» Орієнтовний
зміст:
презентація класу, досягнення і
успіхи кожної дитини |
Травень |
Стежина «Я - людина»
Крок «Ми-знаємо,
ми-вміємо, ми-зможемо » -4 клас
Основна ідея
Актуальним питанням стало створення у
школі умов для розгортання процесів самовиховання, самореалізації особистості,
набуття нею досвіду життєтворчості. Діти – майбутня опора нашої держави, вони
складові нашого майбутнього. Якими вони будуть – сильними, міцними, високими,
стрункими, чи слабкими, тоненькими, хворобливими, зігнутими – все залежить від
нас, батьків та педагогів. Вчасно побачити проблему, а ще краще передбачити,
запобігти, допомогти піднятися, розправити плечі, вказати правильний шлях – ось
наше завдання
Кроки реалізації
·
виховання всебічно розвиненої, соціально-активної
особистості;
· утвердження у свідомості дітей
загально-християнських цінностей в умовах тенденцій сучасної національної та
міжнародної культури;
· формування національної
свідомості, почуття патріотизму;
· прищеплення любові до природи, до
рідної землі;
· запобігання негативному впливу
інформації, яка містить елементи жорстокості, бездуховності, насильства;
· пробудження у вихованців віри у
власні сили, можливості, а на основі них – прагнення до успіху;
· розвиток задоволення і розвиток
базових потреб особистості;
· вміння організації та проведення
дозвілля;
· виховання свідомого ставлення до
свого життя та здоров’я як найвищої соціальної цінності
Основні поняття
Розум. Уміння
та навички. Здібності. Творчі здібності. Обдарованість. Талант. Інтелект.
Духовна культура. Мораль. Правила життя людини у суспільстві. Родинні цінності.
Морально-етичні традиції родини. Збереження навколишнього середовища.
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Навчити
дитину мислити, співвідносити свої вчинки з потребами суспільства Формувати здоровий мікроклімат у колективі, навички
гармонійного співіснування з навколишнім світом Виховувати творчу та працелюбну особистість Формувати позитивну мотивацію дитини на здоровий спосіб
життя, художньо-естетичну та екологічну культуру вихованця Виховувати
моральні якості учнів, свідоме ставлення
до праці |
Ø Проект «Моя
участь у житті школи» Орієнтовний зміст: що таке
активна життєва позиція?; як зробити шкільне життя цікавим; що корисного роблю для цього я,
створення Інформаційного Вісника « Я і моя школа» |
Вересень |
Ø Турнір ерудитів
«Що в Україні най-най...» Орієнтовний
зміст:
представлення учасників турніру; конкурсна програма; підсумки турніру,
нагородження переможців, створення художньої галереї |
Жовтень |
|
Ø
Творча лабораторія «Моя сім'я – найкраща у світі» Орієнтовний
зміст: написання творчих робіт, складання власних віршів, казок про бабусь,
дідусів, мам, тат |
Листопад |
|
Ø
Конкурс «Дружу
з гімнастикою» Орієнтовний зміст: розроблення учнями комплексу вправ для, створення Інструкції «Кращі вправи для ранкової
зарядки» |
Грудень |
|
Ø Конкурс творів-мініатюр «Мій найкращий друг» Орієнтовний зміст:написання творів,створення Книги дружби |
Січень |
|
Ø
Подорож із
батьками «Мандруємо стежками духовності». Орієнтовний
зміст: подорожі найвеличнішими й святими місцями рідного краю; виготовлення
фотоальбому чи колажу |
Лютий |
|
Ø
Конкурс-виставка
«Світ моїх захоплень» Орієнтовний
зміст: слово вчителя про
учасників виставки; презентація робіт учасниками виставки; підсумки, відбір
кращих робіт для шкільної виставки |
Березень |
|
Ø Інтелектуальна
гра «В царстві ЕКО» Орієнтовний зміст: виставка плакатів на природоохоронну тематику; виступи представників
пошуково-дослідницьких груп про охорону довкілля (повітря, вода, ґрунти,
рослинний та тваринний світ); складання пам’ятки індивідуальної поведінки у
навколишньому середовищі |
Квітень |
|
Ø Класний
творчий проект «Ми – не безліч стандартних «я»…» Орієнтовний
зміст:
презентація учнями свого «Я» (досягнення, перемоги, особисті роздуми, творчі
успіхи, спортивні досягнення,
захоплення) |
Травень |
Стежина « Стань самим собою»
Крок « Я і Ми» -
5 клас
Тісна співпраця - шлях до великого
успіху.
В.О.Сухомлинський
Основна ідея
Діяти разом – стати сильнішим. Пізнання
радості відбувається тільки у спільній праці над чимось добрим і красивим.
Перш, ніж керувати іншими, потрібно навчитися керувати собою, бути чуйним до
добра, бачити безліч людських взаємин.
Кроки реалізації
· допомогти дитині зрозуміти і
засвоїти свої права та обов’язки, знайти
себе у колективі, самовизначитися;
·
виховувати почуття відповідальності за власні вчинки, готовність до
розв’язання конфліктів у ненасильницький спосіб, шляхом порозуміння ;
· формувати почуття колективізму;
· навчити дітей самостійно планувати,
організовувати і виконувати роботу, аналізувати, прогнозувати, оцінювати свою
діяльність.
Основні поняття
Колектив. Дружба. Справжній друг.
Колективна діяльність. Взаємодія. Колективна творча справа. Формування
колективу. Культура спілкування. Спілкування з однолітками. Міжособистісні
стосунки. Конфлікт: причини і його подолання.
Головні завдання |
Форми і
тематика виховних справ |
Термін
виконання |
|
Ø Вернісаж «Мій світ» Орієнтовний зміст: створення візитки «Знайомтесь – це я», вправа «Квітка
–семицвітка» –
7 найважливіших для мене речей |
Жовтень |
Ø Конкурс – виставка творчих напрацювань: віршів, творів, малюнків «Наша школа – друга домівка», оформлення
матеріалів |
Листопад |
|
Ø Колективно-творча справа «Виготовлення
подарунків – сюрпризів до Новорічних свят» Орієнтовний зміст: виготовлення подарунків для однокласників,
батьків, одиноких людей похилого віку, учасників АТО |
Грудень |
|
Ø Конкурс творів «Мій ідеал» Орієнтовний зміст: твори дітей про людей, яких вони вважають
своїми ідеалами, створення книги Ø Гра-експрес «Місто веселих майстрів» Орієнтовний зміст: клас ділиться на групи-майстерні за інтересами
«Пізнайки», «Рукодільниці», «Автомобілісти», «Спортсмени», «Митці», кожна
група готує презентацію своєї майстерні та конкурси для сусідів, оформлення
матеріалів Ø |
Січень |
|
Ø Самопрезентація
«Моє місце в колективі» Орієнтовний зміст: представлення у творчій формі кожного учня (на
паперових та електронних носіях) |
Лютий |
|
Ø Колективне творче панно «Які ми? Що ми навчилися? Кому допомогли?» Орієнтовний зміст: оформлення матеріалів |
Березень |
|
Ø Створення Книги Дружби або Літопису класу Орієнтовний зміст: візитна картка класу і кожного учня, світ
захоплень та досягнень, добрі справи |
Квітень |
|
Ø Свято-презентація «Я і мій клас» Орієнтовний зміст: фотовернісаж захоплень кожного учня , виставка власних виробів |
Травень |
Стежина « Стань самим собою»
Крок «Початок
шляху – отчий поріг» - 6 клас
За всі мої і радощі
і болі,
За те, що я живу на
світі цім,
Благословенним
будь, світанок долі,
Мій добрий незабутній отчий дім. Т.
Нещерет
Основна ідея
Людина не живе без своєї родини, як дерево
не росте без коріння. Шанувати свій рід, зберігати традиції своєї родини –
святий обов’язок кожної людини. Вчися життєвої мудрості у старших, переймай їх
досвід, щоб потім передати своїм дітям і внукам. Бережи свій дім, батьків – так
ти зберігаєш рідну Україну.
Кроки реалізації
·
формувати у дітей високий ідеал родинно-сімейних відносин, розуміння
сутності родинних стосунків;
·
ознайомлювати дітей із духовними надбаннями рідного народу, з прикладами
взірцевих родинно-сімейних відносин в історії рідного народу, в творах
літератури та мистецтва;
·
забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій;
·
сприяти взаєморозумінню та довірі у відносинах між батьками та дітьми.
Основні поняття
Рід. Родина. Родинне дерево.
Родинні цінності. Морально-етичні традиції родини. Родинні обов’язки. Зв’язок
поколінь. Родинна спадщина.
Головні
завдання |
Форми і
тематика виховних справ |
Термін виконання |
Формувати у
дітей високий ідеал родинно-сімейних відносин, розуміння сутності родинних
стосунків Ознайомлювати
дітей із духовними надбаннями рідного народу, з прикладами взірцевих
родинно-сімейних відносин в історії рідного народу, в творах літератури та
мистецтва Забезпечувати
духовну єдність поколінь, шляхом
вивчення і збереження родинних традицій Сприяти
взаєморозумінню та довірі у відносинах між батьками та дітьми |
Ø Художня галерея «Малюнок моєї родини» Орієнтовний зміст: створення малюнків родини Ø Вернісаж родинних дерев Орієнтовний зміст: створення і
виставка генеалогічних дерев |
Жовтень |
Ø Родинна вітальня «Лист найріднішим людям» вміння висловити свої думки на папері, написання
листів |
Листопад |
|
Ø Пошукова робота «Моя родина в роки Другої
світової війни та в час АТО» Орієнтовний зміст: збір та оформлення матеріалів про життя родини в
роки воєнного лихоліття та в повоєнний період Ø Година спогадів Орієнтовний зміст: зустріч з рідними, які воювали і які сьогодні
захищають нашу Україну |
Грудень |
|
Ø Творчий
проект «Умій поважати працю
батьків» Орієнтовний зміст: дослідити
трудові традиції своєї сім’ї, оформлення матеріалів «Працьовита родина» |
Січень |
|
Ø Зустріч поколінь «Сиві коні пронеслися крізь
скроні» Орієнтовний зміст: сторінки: бабусі і дідусі – мудрість родини,
найкращі друзі онуків, історії, які бачили їх очі, пісні молодості |
Лютий |
|
Ø Презентація «Професії моєї родини» Орієнтовний зміст: представлення професій родини у вигляді
рекламних плакатів |
Березень |
|
Ø Туристичний похід «Йдемо у світ краси разом» Орієнтовний зміст: спілкування на природі, згуртування батьків та
дітей, створення Альманаху моєї родини |
Квітень |
|
Ø Родинне свято «Нашому роду нема переводу» Орієнтовний зміст: представлення родин, скринька родоводу (презентації
учнів), родинні традиції та реліквії (розповіді батьків), українські народні
пісні, вірші про рід, родину, сім’ю. |
Травень |
Стежина « Стань самим собою»
Крок « Рости
громадянином» - 7 клас
Любов до Батьківщини – це найчистіше і найтонше,
найвище і найсильніше, найніжніше і найнещадніше,
найласкавіше і найгрізніше почуття. Той, хто по-справжньому
любить Батьківщину, – в усіх
відношеннях справжня людина.
В. Сухомлинський
Кроки реалізації
·
виховувати любов до рідної землі, до свого народу, до його слова, історії,
культури;
·
формувати у молодого покоління високу патріотичну свідомість, громадянську
позицію, прагнення бути патріотами з характерними для них цінностями,
поглядами, орієнтирами.
Основні поняття
Батьківщина. Нація. Громадянин України. Рідний край.
Державні символи. Конституція України. Традиції, звичаї та обряди. Активна
життєва позиція. Патріотизм. Національна
свідомість. Українська мова як основа духовної культури. Історія та сучасність
рідного краю. Видатні особистості рідного краю. Культура міжетнічних відносин,
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Виховувати любов до
рідної землі, до свого народу, до його слова, історії, культури Формувати у молодого
покоління високу патріотичну свідомість, громадянську позицію, прагнення бути
патріотами з характерними для них цінностями, поглядами, орієнтирами. Вивчати державну мову,
сприяти піднесенню її престижу Утверджувати почуття громадянського обов’язку, гідності. Формувати основи
гендерної культури |
Ø Мандрівка селищем «З чого починається моя
Батьківщина» Орієнтовний зміст: створення презентації |
Вересень |
Ø Пошуковий
проект «Славетні українці» Орієнтовний зміст: пошук та оформлення журналу, робота творчих
груп: 1 група «Великі люди мого селища», 2 група «Славні воїни – захисники
рідної землі», 3 група «Людина, яка є для мене прикладом» |
Жовтень |
|
Ø Усний
журнал «Мово моя українська» Орієнтовний зміст: 1 сторінка «Краса і багатство рідної мови», 2
сторінка «Історія розвитку української мови», 3 сторінка «Скорботний
календар української мови», 4 сторінка «Мова – криниця духовності народу» |
Листопад |
|
Ø Творча робота «Моя школа сьогодні і в
майбутньому» Орієнтовний зміст: конкурс творів, створення Книги про школу та
шкільне життя |
Грудень |
|
Ø Творчий
проект «Розроблення пам’ятки
молодого громадянина» Орієнтовний зміст: створення та розповсюдження пам’ятки, сутність
поняття «патріот», «патріотизм», «громадянин», «громадянство», права та
обов’язки громадянина України |
Січень |
|
Ø Дослідження-пошук «Сто чудес України» Орієнтовний зміст: презентація результатів
пошукової роботи, індивідуальні повідомлення учнів про різні куточки України,
створення путівника «Природні дива України» |
Лютий |
|
Ø Вікторина «Я
– українець і я цим горджуся» Орієнтовний зміст: поділ на команди, питання про історію, культуру
та традиції України та рідного краю, підведення підсумків, визначення
переможців Ø Конкурс малюнків «Селище, у якому я живу» Орієнтовний зміст: визначні пам’ятки, моє селище в різні пори
року, створення альбому |
Березень |
|
Ø Фотоконкурс «Це моя рідна Волинь»» Орієнтовний зміст: виставка фоторобіт учнів та їх батьків, створення буклету |
Квітень |
|
Ø Зустріч
з учасниками бойових дій на
тему: «Мужність випадковою не буває» Орієнтовний зміст: ознайомлення учнів з історичними подіями кінця
ХХ-го століття |
Травень |
Стежина « Стань самим собою»
Крок «Розкрий
світ навколо себе » - 8 клас
Вважай нещасним той день чи ту
годину,
в які ти не засвоїв нічого нового
і не додав до своєї освіти.
Я.Коменський
Постав над собою 100 вчителів –
вони виявляться безсилими, якщо
ти сам не
змусиш себе вчитися. В.О.Сухомлинський
Основна ідея
Людину
наділяє тими чи іншими здібностями природа. Від людини залежить, чи зможе вона
використати цей дар. Це залежить від її розуму. Розумним можна стати, якщо
тренувати, виховувати себе. Розумна людина вміє і працювати, і творити, і
відпочивати. Відпочинок – це непросто вільний від роботи час, а можливість
стати багатшим духовно.
Кроки реалізації
·
формувати у дітей усвідомлення важливості знань;
·
стимулювати пізнавальну діяльність учнів, залучаючи їх до участі в
конкурсах, вікторинах, предметних олімпіадах;
·
виховувати культуру інтелектуальної праці;
·
стимулювати учнів до самоосвіти, самовдосконалення;
·
розвивати творчу активність учнів.
Основні поняття
Розум.
Уміння та навички. Пам’ять. Увага.
Здібності. Творчі здібності. Обдарованість. Талант. Інтелект.
Самоосвіта. Самоаналіз. КТС - колективна
творча справа. Дозвілля. Культура дозвілля.
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Формувати у
дітей усвідомлення важливості знань Стимулювати
пізнавальну діяльність учнів, залучаючи їх до участі в конкурсах, вікторинах,
предметних олімпіадах Виховувати
культуру інтелектуальної праці Стимулювати
учнів до самоосвіти, самовдосконалення Розвивати
творчу активність учнів |
Ø Заочна подорож «По континентах» Орієнтовний зміст: збір цікавої інформації про різні куточки нашої
планети, створення і розповсюдження
рекламних буклетів |
Вересень |
Ø Естафета «Сім лицарських доблестей» Орієнтовний зміст: лицарські доблесті Середньовіччя, історичні
джерела про лицарство, конкурси на виявлення лицарських якостей |
Жовтень |
|
Ø Зустріч «Людей нецікавих у світі не буває» Орієнтовний зміст: зустріч з жителями села, їх розповіді про
життєвий шлях, цікаві моменти життя, створення альбому |
Листопад |
|
Ø Фотоколаж «Скарбниця здоров’я на нашому городі» Орієнтовний зміст: демонстрація багатства овочевих
культур та цінність їх у харчовому раціоні,
рослини-фітонциди, росли-біостимулятори, вітамінна комора, створення
галереї фотоколажів |
Грудень |
|
Ø Проект «Моя емблема толерантності» Орієнтовний зміст: створення емблеми толерантності, засвоєння навичок толерантної поведінки,
обговорення життєвих ситуацій, презентація власної емблеми толерантності Ø Конкурс «Майбутній Президент» Орієнтовний зміст: Президент України – лідер держави, історія
інституту президентства в нашій країні, авторитет президента – конкретні
вчинки |
Січень |
|
Ø Інтелектуальний турнір «Ключі до форту Наука» Орієнтовний зміст: інтелектуальні змагання між учнями класу за
навчальною тематикою |
Лютий |
|
Ø Проект «Кроки до здоров’я, культури і
толерантності» Орієнтовний зміст: здоров’я, культура і толерантність в сучасному
світі, створення і розповсюдження Листів здоров’я |
Березень |
|
Ø Колективно-творча справа «Знаємо самі, розкажемо іншим» Орієнтовний зміст: підготовка пізнавальної інформації та
повідомлення її у творчій формі іншим учням школи |
Квітень |
|
Ø Презентація «Мої
успіхи у школі» Орієнтовний зміст: презентація особистих досягнень учнів у творчій
формі |
Травень |
Стежина « Стань самим собою»
Крок « Працюй і
люби життя» - 9 клас
Терпеливим
чеканням не досягнемо нічого,
тільки
терпеливою працею
Д.Раскін
Основна ідея
Людина не
може без праці, яка є умовою її існування. Щасливі ті люди, для яких праця
стала їх захопленням, радістю і гордістю, які працюють не тільки заради
матеріальної винагороди, а насамперед – заради задоволення від того, що їм щось
вдалося, заради тієї особливої тремтливої напруги, яка супроводжує їхні досліди
і проекти. Усвідомити, що твоя праця потрібна іншим, що на тебе покладаються і
рахуються з тобою, що особистість характеризується не тільки тим, що робить, а
й тим як робить.
Кроки
реалізації
·
Допомагати усвідомити
соціальну значимість праці, розкрити схильність до підприємництва, розуміння
економічних законів і проблем суспільства, готовність до творчої діяльності,
конкурентоспроможності й самореалізації в умовах ринкових відносин.
·
Сформувати базові
якості особистості – працелюбність і мобільність.
Основні поняття
Становлення потенційної
професійної спрямованості: професійні інтереси та нахили, природні властивості
нервової системи, темперамент, риси характеру та їх вплив на професійну діяльність, формування здатності
до усвідомлення вибору
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Ознайомити учнів з поняттями «фах»,
«професія», «спеціальність», «трудова дисципліна», «охорона праці» Провести індивідуальне тестування на
предмет визначення галузі професійної діяльності Скласти перелік умов необхідних для
успішної кар’єри в будь-якій сфері діяльності Виявити найбільш та найменш найпоширеніші причини втрати роботи Обговорити проблему безробіття в сучасному
суспільстві Формувати цілеспрямованість, наполегливість та працелюбство Ознайомити учнів з нормативно-правовою
базою та ключовими положеннями щодо охорони праці |
Ø Колаж «Мої ідеали» Орієнтовний зміст: представлення своїх ідеалів, аргументація
вибору, обговорення проектів, створення галереї колажів |
Вересень |
Ø Творча робота «Професія, про яку я мрію і що
потрібно для її здобуття» Орієнтовний зміст: конкурс творів, створення Книги професійного
самовизначення |
Жовтень |
|
Ø Зустріч з батьками «Професії моєї родини» Орієнтовний зміст: презентація батьками своїх професій, які
найчастіше передаються від батьків до дітей |
Листопад |
|
Ø Ситуативне моделювання «Проект мого життя» Орієнтовний зміст: складання
та самопрезентація карти-путівника
«Моє життя» |
Грудень |
|
Ø Акція: «Майстерня
з виготовлення оберегів» Орієнтовний зміст: історія виникнення
оберегів, традиційні обереги українців,
презентація та
виготовлення оберегів для воїнів АТО |
Січень |
|
Ø Практикум з етикету «Геть лихослів’я!» Орієнтовний зміст:виховання критичного ставлення до шкідливих
звичок, анкета для батьків і учнів, історія виникнення лихослів’я, цілюща
сила слів «добро», «віра», «любов», «краса», створення і розповсюдження
буклету - порадника « Як позбутися шкідливих звичок» |
Лютий |
|
Ø Проект «Школа професійного успіху» Орієнтовний зміст: екскурсія до районного центру зайнятості,
створення і розповсюдження алгоритму успішного вибору професій,
презентація-захист професій |
Березень |
|
Ø Проект «Хто ти: активний творець чи самотній
листок?» Орієнтовний зміст: виховання рис відповідальності,
вміння повністю керувати своїми вчинками як тепер, так і в майбутньому,
приклади з власного життя, створення і розповсюдження пам´ятки «Мої
відповідальні вчинки» |
Квітень |
|
Ø Портфоліо « Я-успішна особистість» Орієнтовний зміст: формування навичок соціальної взаємодії, впевненості в
собі; сприяння формуванню полікультурних компетентностей, вправа «Обери свій
шлях», моніторинг досягнень, робота в групах, створення і презентація порт
фоліо |
Травень |
Стежина «Мій успіх – у моїх руках »
Крок « Пізнай себе, поважай себе, бережи себе» -
10 клас
Не
стверджуй, що знаєш свою межу
Річард Бах
Велика
помилка уявляти про себе більше,
ніж треба, і цінувати себе нижче, ніж ти того
вартий
Гете
Істинне
призначення людини – жити, а не існувати
Джек Лондон
Основна ідея
Підготовка старшокласників до
самостійного вибору майбутньої професії, формування в учнів готовності до
професійного самовизначення.
Вдалий вибір
професії залежить від можливості особистості співвідносити власні можливості із
вимогами певної професії, а також – від здатності адаптуватися до мінливих
соціально-економічних умов.
Кроки
реалізації
· Разом з адміністрацією школи і за бажанням батьків та учнів забезпечити
поглиблене вивчення навчальних і спеціальних предметів, до яких старшокласники
виявляють стійкий інтерес.
· Створити необхідні
умови для саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення кожного
старшокласника.
· Розвивати
вміння соціально адаптуватися, володіти собою в складних життєвих ситуаціях,
дотримуватися самодисципліни, самоконтролю.
· Формувати
екологічну, естетичну, правову, політичну, духовну та моральну культуру
особистості, яка глибоко усвідомлює громадянську позицію, культ знань.
Очікувані результати
Випускник школи – високо ерудована
особистість з високим рівнем знань про
розвиток своїх фізичних, розумових, моральних та духовних можливостей,
розвиненим критичним та логічним мисленням, здатна відстоювати свою особисту
позицію в різних життєвих ситуаціях, передбачати можливі наслідки дій та вчинків, свідомо
ставиться до свого здоров´я та здоров´я інших громадян.
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Формувати науковий світогляду як
узагальнену систему переконань і
поглядів, уявлення про розвиток фізичних, моральних, розумових можливостей
людини Спонукати учнів до усвідомлення
ролі фізичної та духовної досконалості у різнобічному, гармонійному розвитку
особистості Виховувати свідоме ставлення до зміцнення свого здоров´я як необхідної
умови підготовки до суспільно корисної праці, ціннісні орієнтації |
Ø Захист самохарактеристик Орієнтовний зміст: формування навиків самопізнання себе та інших,
готовність до самоаналізу, діагностики комунікативних здібностей, презентація
самохарактеристик, складання та
розповсюдження серед учнів школи «Правил поведінки в класі та у школі» |
Вересень |
Ø Складання і випуск буклету - порадника для учнів школи «Як навчитись толерантності» Орієнтовний зміст: формування вміння жити в умовах демократії, толерантно
ставитись до різних точок зору, поважати національні цінності інших народів,
випуск буклету і розповсюдження серед учнів школи, обговорення найкращих
робіт |
Жовтень |
|
Ø Виставка власних творчих робіт «Мій внесок у славу і добробут школи та
селища» |
Листопад |
|
Ø Відверта розмова «Як погоджуються в моєму житті
«потрібно» і «хочу» Орієнтовний зміст:
створення та розповсюдження серед учнів школи Листа рекомендацій «Як навчитися приймати
самостійні рішення» |
Грудень |
|
Ø Проект «Моя особиста відповідальність за долю України» Орієнтовний зміст: написання та презентація творів-роздумів, створення книги |
Січень |
|
Ø Виготовлення соціальної реклами Орієнтовний зміст: створення та розповсюдження антиалкогольної
реклами, антинаркотичної реклами , реклами відповідального батьківства,
оформлення вернісажу соціальної реклами |
Лютий |
|
Ø
Круглий стіл з
батьками «Складові успішного вибору» Орієнтовний зміст: родинні
традиції у виборі професії, трудові династії,
спадковість як фактор у виборі професії, створення альбому « Професії
моєї родини» |
Березень |
|
Ø
Фотовиставка
на тему «Весна, юність та кохання» Орієнтовний зміст: естетика почуттів, прояви позитивних емоцій,
вияв почуттів, табу та стереотипи у
стосунках між підлітками двох статей, створення фотогалереї |
Квітень |
|
Ø Презентація
«Я – успішна особистість» Орієнтовний зміст: творче представлення
кожного учня, аналіз особистих досягнень, презентація улюбленої справи з метою творчої самореалізації (на паперових та
електронних носіях) |
Травень |
Стежина «Мій успіх – у моїх руках»
Крок «Допоможи
собі , навчи себе, знайди себе » - 11 клас
Того,
хто прагне йти, доля веде, – хто не прагне, того – волоче
Сенека
Навчитись
чомусь не навчаючись – безнадійна справа
Віктор
Пекеліс
Скільки професій –
стільки доріг
І. Карцев
Основна ідея
Формування життєвих компетенцій
старшокласників, їх готовності
самостійно вирішувати життєві проблеми. Удосконалення пізнавальних,
організаторських та творчих умінь і навичок учня, реалізація творчих здібностей
вихованців, досягнення успіху у справі, особистісне зростання кожного вихованця,
духовний та інтелектуальний розвиток учнів, професійна визначеність кожного
випускника.
Кроки
реалізації
· Ознайомити учнів із професіографічною інформацією, що сприяє формуванню
чіткого уявлення учнів про світ професій.
· Спонукати учнів до професійного самовизначення, неперервної освіти та
розвитку власних здібностей шляхом залучення їх до організації та
проведення профорієнтаційних заходів,
колективних творчих справ, інтелектуальних ігор, участі у гуртках, клубах, студіях.
· Виховувати
основні риси сучасної ділової людини, потребу у веденні здорового способу
життя.
Очікувані результати
Випускник школи –
творча, працелюбна особистість,
яка володіє певними трудовими уміннями і навичками, професійною майстерністю,
здатністю самостійно визначитися в умовах ринкової економіки, свідомий
громадянин, патріот із сформованим переконанням особистої відповідальності за
долю своєї держави, власного народу
Головні завдання |
Форми і тематика виховних справ |
Термін виконання |
Підготувати до самостійного життя особистість, яка вміє швидко
адаптуватися до змін, використовувати власні знання у практичних справах,
вміє реалізувати ідеї у практичній діяльності Розвивати пізнавальні здібності Формувати творчу, працелюбну
особистість, її національну свідомість, готовність до праці в ім’я України,
культуру знань Виховувати свідоме ставлення до
праці як вищої цінності людини і суспільства Стимулювати до самоосвіти, самовдосконалення |
Ø Проект «Як знання полегшують життя» Орієнтовний зміст: створення та розповсюдження серед учнів школи
буклету - порадника «Для чого людині знання. Перспективи людини освіченої та
невігласа» |
Вересень |
Ø
Творча лабораторія
«Майбутнє починається сьогодні» Орієнтовний зміст: результативне
навчання, особисте становлення, успішна кар’єра, гармонія в стосунках,
щаслива родина, перспектива творчої самореалізації, створення та презентація колажів |
Жовтень |
|
Ø Проект «Останній лист із дитинства» Орієнтовний зміст: написання та презентація творів-роздумів, створення Книги дитинства |
Листопад |
|
Ø
Аукціон народної
мудрості «Світ не без добрих людей» Орієнтовний зміст: дослідження
основних чинників народної моралі. оцінка добра і зла, краси і потворності з
позицій національної педагогіки та християнської моралі, створення та
презентація учнями Дерева мудрості |
Грудень |
|
Ø Зустріч з учасниками бойових дій «Мужність випадковою не буває» Орієнтовний зміст: ознайомлення учнів з історичними подіями кінця
ХХ-го століття, створення фотовиставки з гарячих
точок планети та України |
Січень |
|
Ø
Презентація «Репродуктивне здоров’я - запорука
продовження роду» Орієнтовний зміст: суспільні
норми моралі, вплив шкідливих
звичок на репродуктивне здоров’я,
складання та розповсюдження
Пам’ятки «Шкідливі звички і репродуктивне здоров’я» |
Лютий |
|
Ø
Круглий стіл з
батьками «Сімейний статус та
професійна самореалізація» Орієнтовний зміст:
пріоритетність вибору, діти та кар’єра
жінки-матері, матеріальний добробут родини та її моральна підтримка,
створення Кодексу власної сім’ї |
Березень |
|
Ø
Формула успіху
«Вміння розставляти пріоритети» Орієнтовний зміст: складання
та презентація учням школи Формули успіху життя |
Квітень |
|
Ø Презентація «Мої успіхи у школі – крок до успіху в житті» Орієнтовний зміст: презентація особистих
досягнень учнів у творчій формі |
Травень |
Формування у вихованців ціннісного ставлення особистості
до суспільства і держави.
Районний конкурс до Дня
Захисника України, Дня українського козацтва, свята Покрови Пресвятої
Богородиці та УПА (онлайн-режим) - ІІ
місце в номінації "Відеоролик" за відео роботу «У нас є вічне –
український дух» (педагог – організатор Остап’юк З.А.). Для учнів 1-4 класів - шкільні
спортивні естафети «Найспритніші
козачата».
До Дня Героїв Небесної
Сотні в школі презентували новий освітній ролик «Люди створюють історію»
(педагог – організатор Остап’юк З.А.).
До Дня пам’яті жертв Голодомору та політичних
репресій - скорботні години історичної пам’яті« Пам’ятаємо про жертв
Голодомору», організовано виставку науково-художньої літератури у бібліотеці (бібліотекар Крижановська К.О.),
вчителі та здобувачі освіти взяли участь в акції «Запали свічку». До річниці
революції Гідності проведено уроки
мужності, відверті розмови у класах «Захист Вітчизни обов’язок кожного».
Вихованці ознайомилися з інфографікою «Екскурсія Майданом Незалежності і
вулицею Інститутською». Учні 7-Б класу (класний керівник Іваницька О.В.)
долучилися до реалізації проекту «Всесвітній День Гідності».
Напередодні Дня пам’яті та примирення та Дня
Перемоги над нацизмом у Другій Світовій війні класні керівник провели уроки
звитяги та години пам’яті, на яких вшанували подвиги ветеранів, котрі боролися
з нацизмом, а також військовополонених, підпільників, дітей, жінок, які
постраждали від окупації і бойових дій. Здобувачі освіти розказували віршовані
композиції та зачитали Книгу Пам’яті на мітингу, який проводився у селищі з нагоди вшанування цих подій.
До
Дня Європи: у 1-11 класах проведено години цікавих повідомлень на тему: «Європа
відкриває свої таємниці»; на уроках іноземної мови та історії вікторини
«Європейська родина»; книжкову виставку «Україна та Європейський союз»; години
спілкування « Ми – українці, ми – європейці».
Формування у вихованців ціннісного ставлення до себе. Місячник безпеки життєдіяльності - Єдиний урок з
безпеки дорожнього руху «Знання дорожнього руху – безпека вашого життя»,
бесіди-інструктажі «Як поводитися у небезпечних ситуаціях». Заходи з безпеки
дорожнього руху: вікторину «Азбука доріг», вуличний марафон «Дорожні знаки
та їх значення», бесіди «Безпека перебування на вулицях: правила дорожнього
руху,дорожньо-транспортні пригоди», практичні навчання «Надання першої домедичної
допомоги при ДТП», зустріч з поліцейським офіцером мар’янівської громади Мельничуком І.В. та соціальним працівником Служби у справах дітей Мар’янівської
селищної ради Повзун О.Ю.
З нагоди Дня фізкультури та спорту вчителі
фізичної культури Семчук Ю.В. та
Калитка Р.М. провели олімпійський
тиждень, малі Олімпійські ігри. Команди
від школи взяли участь у районних змаганнях з легкої атлетики та
легкоатлетичного кросу. У командному рейтингу на змаганнях з настільного
тенісу наша школа зайняла 2 місце. Учениця 10 класу Шеремета Ірина виборола 1
місце серед дівчат, а учень 9-А класу Калитка Антон зайняв 3 місце серед
юнаків.
В рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» (25.11-10.12.2020р.) ряд заходів, спрямованих на запобігання та
протидію насильству: зустріч для здобувачів освіти 10-11 класів із старшим
інспектором ювенальної превенції Горохівського відділу поліції ГУНП у
Волинській області Лапків С.С. та старшим дільничим офіцером Мельничуком І.В.
Мар’янівської ОТГ, які провели
просвітницьку бесіду на тему «Попередження булінгу серед школярів». Практичний
психолог Наквацька Ж.В. і соціальні педагоги Протальчук В.Л. та Богонос О.І.
провели для учнів 5-7 класів заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу.
Правила безпечної роботи в мережі
Інтернет», інформаційно-просвітницьку
годину «Порушення прав людини – торгівля
людьми, гендерне насильство, сексуальна експлуатація дітей» для здобувачів
освіти 9-11 класів, які мали можливість
переглянути відеофільми про утвердження
гендерної рівності та протидії торгівлі людьми.
З метою профорієнтації учнівської молоді проведено психологічне тестування учнів 7-9-х
класів, індивідуальні співбесіди з учнями щодо
вибору майбутньої професії. Здобувачі освіти взяли активну участь у
квесті «Усі професії важливі, обирай свою». Старшокласники відвідали онлайн -
ярмарку професій «Твій вибір – життєвий
успіх», організовану районним центром зайнятості. Протягом навчального року
відбулися зустрічі з представниками навчальних закладів району та області
Формування ціннісного
ставлення до природи. загальношкільні
екологічно-трудові акції: «Встанови
годівничку», «Збережи та нагодуй птахів», «Озеленення країни – спадщина для
майбутніх поколінь». Взяли активну
участь у Всеукраїнському конкурсі «День зустрічі птахів». Проводились тематичні
екскурсії околицями селища «Заглянь в природу нашого краю», організована
шкільна толока « Чисте подвір’я». Здобувачі освіти 5-11 класів показали свої
вміння, проявили креативність в шкільному конкурсі-виставці «Овочеві витівки
та фантазії», за що були нагороджені грамотами. Участь у
природоохоронних конкурсах: навчально-дослідницька робота «Особливості
вирощування яблуні в родинному саду»
учня 11 класу Чайковського В. (керівник Бролінська В.І.) визнана
переможцем в обласному та
Всеукраїнському етапах трудової акції
«Плекаємо сад».
Учениця 11 класу Олійчук Т. (керівник Бролінська В.І.) стала
переможцем в обласному
етапі Всеукраїнського конкурсу « Юний генетик та селекціонер».
З метою вшанування 35-х роковин Чорнобильської
катастрофи проведено уроки пам’яті «Чорна трагедія на кольоровій землі»
для здобувачів освіти
1-11
класів, бібліотечну годину «Екологічні наслідки Чорнобиля» із здобувачами освіти 7-х класів.
Організовано виставкову експозицію «Мій біль Чорнобиль» та перегляд відеофільму
«День пам’яті Чорнобиля».
З метою сприяння духовно-морального та естетичного
виховання здобувачі освітнього закладу взяли активну участь в обласному фестивалі мистецтв «Військові обереги від
Святого Миколая» (дистанційний формат) та були нагороджені грамотою і солодкими
подарунками за зайняте ІІІ місце.
З 22 по 26 лютого у школі відбувся тиждень заходів з нагоди 150-річчя з
дня народження Лесі Українки «Дочка Прометея. Ти українкою себе звала…», а з 09 по
12 березня - Тиждень пам’яті
Т.Г.Шевченка. Усі заходи цікаво і змістовно організували вчителі української
мови та літератури Косинська О.Р., Прихода М.А., Солонінко І.П.).
Учасники танцювального колективу «Зорепад» зайняли
ІІІ місце в обласному фестивалі-конкурсі хореографічного мистецтва «У вихорі танцю» (керівник Киричук
О.В.).
Перед святом Великодня відбулися майстер клас
"Розписування писанок воском" (вихователі групи продовженого дня
Вітковська І.Л., Киричук О.В. та учитель трудового навчання Ковальчук І. Є.).
Здобувачі
освіти взяли участь у різноманітних конкурсах малюнків та плакатів: «Ми за
мир на
планеті Земля», « Малюнок моєї
сім’ї», «Мальовнича моя Україна», «
Скажемо НІ булінгу», «Щаслива країна Дитинства» (вчитель образотворчого
мистецтва Жаловага О.І.). Найкращі малюнки відзначені адміністрацією школи.
Вистава «Червона Шапочка на новий лад» (керівник
драматичного гуртка Солонінко І.П.). Вихованці та вчителі освітнього закладу
завжди є постійними учасниками усіх культурно-масових заходів що проводяться в
селищі з дотриманням усіх вимог карантину.
Традиційні заходи: «Посвята в старшокласники» (10
клас, класний керівник Поплавська О.Г.); кожний класний колектив підготував
відео-вітання для вчителів з нагоди їх професійного свята, а учні 11 класу (класний керівник Романюк Н.О.)
змонтували відеофільм; Андріївські вечорниці які цього разу відбулися в
обмеженому колі учнів (8-і класи, класні керівники Прихода М.А., Фандич В.П.);
новорічно-різдвяні свята і свята до Дня Миколая згідно плану проводилися в
кожному класі.
В цьому році започаткували нову традицію «Вітання
від Святого Миколая». Таку роль з гідністю виконав вчитель Семчук Ю.В. А подарунки для учнів 1-4
класів організував голова Мар’янівської
ОТГ Басалик О.В.
Про історію виникнення хустки, її значення в житті
українців дізналися учні 4 - А класу на виховній годині "Берегине моя,
українська хустино", проведеній Чайковською С. С.
У Міжнародний день захисту дітей здобувачі освіти долучилися до конкурсу
малюнків на асфальті та спортивних естафет. Вихованці підготували віршовану
композицію «Країна дитинства» та пісенне вітання «Щасливі діти» усім присутнім дорослим та дітям на святі,
яке організувала служба у справах дітей Мар’янівської селищної ради.
Формування у вихованців ціннісного ставлення особистості
до суспільства і держави.
Районний конкурс до Дня
Захисника України, Дня українського козацтва, свята Покрови Пресвятої
Богородиці та УПА (онлайн-режим) - ІІ
місце в номінації "Відеоролик" за відео роботу «У нас є вічне –
український дух» (педагог – організатор Остап’юк З.А.). Для учнів 1-4 класів - шкільні
спортивні естафети «Найспритніші
козачата».
До Дня Героїв Небесної
Сотні в школі презентували новий освітній ролик «Люди створюють історію»
(педагог – організатор Остап’юк З.А.).
До Дня пам’яті жертв Голодомору та політичних
репресій - скорботні години історичної пам’яті« Пам’ятаємо про жертв
Голодомору», організовано виставку науково-художньої літератури у бібліотеці (бібліотекар Крижановська К.О.),
вчителі та здобувачі освіти взяли участь в акції «Запали свічку». До річниці
революції Гідності проведено уроки
мужності, відверті розмови у класах «Захист Вітчизни обов’язок кожного».
Вихованці ознайомилися з інфографікою «Екскурсія Майданом Незалежності і
вулицею Інститутською». Учні 7-Б класу (класний керівник Іваницька О.В.)
долучилися до реалізації проекту «Всесвітній День Гідності».
Напередодні Дня пам’яті та примирення та Дня
Перемоги над нацизмом у Другій Світовій війні класні керівник провели уроки
звитяги та години пам’яті, на яких вшанували подвиги ветеранів, котрі боролися
з нацизмом, а також військовополонених, підпільників, дітей, жінок, які
постраждали від окупації і бойових дій. Здобувачі освіти розказували віршовані
композиції та зачитали Книгу Пам’яті на мітингу, який проводився у селищі з нагоди вшанування цих подій.
До
Дня Європи: у 1-11 класах проведено години цікавих повідомлень на тему: «Європа
відкриває свої таємниці»; на уроках іноземної мови та історії вікторини
«Європейська родина»; книжкову виставку «Україна та Європейський союз»; години
спілкування « Ми – українці, ми – європейці».
Формування у вихованців ціннісного ставлення до себе. Місячник безпеки життєдіяльності - Єдиний урок з
безпеки дорожнього руху «Знання дорожнього руху – безпека вашого життя»,
бесіди-інструктажі «Як поводитися у небезпечних ситуаціях». Заходи з безпеки
дорожнього руху: вікторину «Азбука доріг», вуличний марафон «Дорожні знаки
та їх значення», бесіди «Безпека перебування на вулицях: правила дорожнього
руху,дорожньо-транспортні пригоди», практичні навчання «Надання першої домедичної
допомоги при ДТП», зустріч з поліцейським офіцером мар’янівської громади Мельничуком І.В. та соціальним працівником Служби у справах дітей Мар’янівської
селищної ради Повзун О.Ю.
З нагоди Дня фізкультури та спорту вчителі
фізичної культури Семчук Ю.В. та
Калитка Р.М. провели олімпійський
тиждень, малі Олімпійські ігри. Команди
від школи взяли участь у районних змаганнях з легкої атлетики та
легкоатлетичного кросу. У командному рейтингу на змаганнях з настільного
тенісу наша школа зайняла 2 місце. Учениця 10 класу Шеремета Ірина виборола 1
місце серед дівчат, а учень 9-А класу Калитка Антон зайняв 3 місце серед
юнаків.
В рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» (25.11-10.12.2020р.) ряд заходів, спрямованих на запобігання та
протидію насильству: зустріч для здобувачів освіти 10-11 класів із старшим
інспектором ювенальної превенції Горохівського відділу поліції ГУНП у
Волинській області Лапків С.С. та старшим дільничим офіцером Мельничуком І.В.
Мар’янівської ОТГ, які провели
просвітницьку бесіду на тему «Попередження булінгу серед школярів». Практичний
психолог Наквацька Ж.В. і соціальні педагоги Протальчук В.Л. та Богонос О.І.
провели для учнів 5-7 класів заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу.
Правила безпечної роботи в мережі
Інтернет», інформаційно-просвітницьку
годину «Порушення прав людини – торгівля
людьми, гендерне насильство, сексуальна експлуатація дітей» для здобувачів
освіти 9-11 класів, які мали можливість
переглянути відеофільми про утвердження
гендерної рівності та протидії торгівлі людьми.
З метою профорієнтації учнівської молоді проведено психологічне тестування учнів 7-9-х
класів, індивідуальні співбесіди з учнями щодо
вибору майбутньої професії. Здобувачі освіти взяли активну участь у
квесті «Усі професії важливі, обирай свою». Старшокласники відвідали онлайн -
ярмарку професій «Твій вибір – життєвий
успіх», організовану районним центром зайнятості. Протягом навчального року
відбулися зустрічі з представниками навчальних закладів району та області
Формування ціннісного
ставлення до природи. загальношкільні
екологічно-трудові акції: «Встанови
годівничку», «Збережи та нагодуй птахів», «Озеленення країни – спадщина для
майбутніх поколінь». Взяли активну
участь у Всеукраїнському конкурсі «День зустрічі птахів». Проводились тематичні
екскурсії околицями селища «Заглянь в природу нашого краю», організована
шкільна толока « Чисте подвір’я». Здобувачі освіти 5-11 класів показали свої
вміння, проявили креативність в шкільному конкурсі-виставці «Овочеві витівки
та фантазії», за що були нагороджені грамотами. Участь у
природоохоронних конкурсах: навчально-дослідницька робота «Особливості
вирощування яблуні в родинному саду»
учня 11 класу Чайковського В. (керівник Бролінська В.І.) визнана
переможцем в обласному та
Всеукраїнському етапах трудової акції
«Плекаємо сад».
Учениця 11 класу Олійчук Т. (керівник Бролінська В.І.) стала
переможцем в обласному
етапі Всеукраїнського конкурсу « Юний генетик та селекціонер».
З метою вшанування 35-х роковин Чорнобильської
катастрофи проведено уроки пам’яті «Чорна трагедія на кольоровій землі»
для здобувачів освіти
1-11
класів, бібліотечну годину «Екологічні наслідки Чорнобиля» із здобувачами освіти 7-х класів.
Організовано виставкову експозицію «Мій біль Чорнобиль» та перегляд відеофільму
«День пам’яті Чорнобиля».
З метою сприяння духовно-морального та естетичного
виховання здобувачі освітнього закладу взяли активну участь в обласному фестивалі мистецтв «Військові обереги від
Святого Миколая» (дистанційний формат) та були нагороджені грамотою і солодкими
подарунками за зайняте ІІІ місце.
З 22 по 26 лютого у школі відбувся тиждень заходів з нагоди 150-річчя з
дня народження Лесі Українки «Дочка Прометея. Ти українкою себе звала…», а з 09 по
12 березня - Тиждень пам’яті
Т.Г.Шевченка. Усі заходи цікаво і змістовно організували вчителі української
мови та літератури Косинська О.Р., Прихода М.А., Солонінко І.П.).
Учасники танцювального колективу «Зорепад» зайняли
ІІІ місце в обласному фестивалі-конкурсі хореографічного мистецтва «У вихорі танцю» (керівник Киричук
О.В.).
Перед святом Великодня відбулися майстер клас
"Розписування писанок воском" (вихователі групи продовженого дня
Вітковська І.Л., Киричук О.В. та учитель трудового навчання Ковальчук І. Є.).
Здобувачі
освіти взяли участь у різноманітних конкурсах малюнків та плакатів: «Ми за
мир на
планеті Земля», « Малюнок моєї
сім’ї», «Мальовнича моя Україна», «
Скажемо НІ булінгу», «Щаслива країна Дитинства» (вчитель образотворчого
мистецтва Жаловага О.І.). Найкращі малюнки відзначені адміністрацією школи.
Вистава «Червона Шапочка на новий лад» (керівник
драматичного гуртка Солонінко І.П.). Вихованці та вчителі освітнього закладу
завжди є постійними учасниками усіх культурно-масових заходів що проводяться в
селищі з дотриманням усіх вимог карантину.
Традиційні заходи: «Посвята в старшокласники» (10
клас, класний керівник Поплавська О.Г.); кожний класний колектив підготував
відео-вітання для вчителів з нагоди їх професійного свята, а учні 11 класу (класний керівник Романюк Н.О.)
змонтували відеофільм; Андріївські вечорниці які цього разу відбулися в
обмеженому колі учнів (8-і класи, класні керівники Прихода М.А., Фандич В.П.);
новорічно-різдвяні свята і свята до Дня Миколая згідно плану проводилися в
кожному класі.
В цьому році започаткували нову традицію «Вітання
від Святого Миколая». Таку роль з гідністю виконав вчитель Семчук Ю.В. А подарунки для учнів 1-4
класів організував голова Мар’янівської
ОТГ Басалик О.В.
Про історію виникнення хустки, її значення в житті
українців дізналися учні 4 - А класу на виховній годині "Берегине моя,
українська хустино", проведеній Чайковською С. С.
У Міжнародний день захисту дітей здобувачі освіти долучилися до конкурсу
малюнків на асфальті та спортивних естафет. Вихованці підготували віршовану
композицію «Країна дитинства» та пісенне вітання «Щасливі діти» усім присутнім дорослим та дітям на святі,
яке організувала служба у справах дітей Мар’янівської селищної ради.
Немає коментарів:
Дописати коментар